Nikt z nas nie pomyślałby jeszcze dwadzieścia czy trzydzieści lat temu, że reklama może aż tak bardzo rozpowszechnić się w świecie medialnym. Zwróćmy jednak uwagę na to, że tych kilkadziesiąt lat temu świat jeszcze nie stał na tak rozwiniętej stopie technologicznej aby w ogóle mówić o wszędzie nasilającym się zjawisku reklamy. 13 Nie we wszystkich domach znajdowały się nawet odbiorniki telewizyjne więc ciężko było mówić o akcjach reklamowych. W miarę jak technologia zaczęła się posuwać do przodu owszem występowały reklamy ale nie były one aż tak nasilone – przede wszystkim media miały na celu przekazanie ludziom informacji aby mogli chociaż trochę przybliżyć się do sytuacji w całym kraju bo o zagranicznych informacjach też można było zapomnieć. Zasadniczo dopiero kilka lat temu pojawiły się w pełni profesjonalne reklamy, które zaczęły zdobywać coraz to dłuższy czas antenowy podczas transmisji telewizyjnych. Nie można się temu jednak dziwić ponieważ reklamy przynoszą ogromne zyski właścicielom stacji.