Kilka lat temu dosyć konkretnie zaczęły rozwijać się spotkania z prasą i mediami, które oficjalnie nazywane są konferencjami medialnymi. Są one zwoływane zarówno przez zwykłe, pojedyncze osoby jak również przez drużyny piłkarskie, rząd, polityków czy sławnych ludzi. Zazwyczaj taka konferencja ma na celu zdementowanie jakichś informacji15, wygłoszenie konkretnych wiadomości czy przedstawienie nowego zjawiska czy produktu pojawiającego się dopiero co na rynku. Oczywiście takie konferencje medialne zazwyczaj mają kilka ukrytych celów i to nie ma się co oszukiwać bo niestety tak jest. Takie wydarzenie jest przecież idealnym pretekstem również do reklamy – możemy bowiem zauważyć, że podczas wszystkich konferencji za osobami wypowiadającymi się zazwyczaj powieszone są banery sponsorów, nazwy firm czy chociażby same loga. Widz oglądając taką konferencję tak naprawdę nie skupia się dokładnie na tym co ma usłyszeć ale na tym co widzi – bodźce wzrokowe oddziałują zdecydowanie mocniej a cel reklamowy zostaje osiągnięty.